En blog om mit kreative univers

torsdag den 25. februar 2010

Emma´s dåbskage

I weekenden lavede jeg denne dåbskage til Emma. Men i ren forvirring/travlhed fik jeg ikke selv taget nogen billeder af kagen. Rigtig ærgeligt. Det ligner mig ellers ikke at glemme lige præsis dèt... måske glemmer jeg så mange andre ting... Men lige billeder af kager... Det er vist ikke sket før.
Men heldigvis blev der taget billeder af kagen til selve dåbs festen, og jeg fik sendt nogen på min mail. Tak Tinne :-)

Ønsket var en Lilla kage med lyserøde blomster en hvid vugge og en lille prinsesse krone.
Jeg syntes resultatet blev rigtig godt og fint.
Kagen indeholder lyse lagkage bunde med vanille, Hindbærmousse og chokolade creme. Smurt op med den islanske smørcreme. Pynt og overtræk er i kagebutikkens fondant dog er fondanten til pynten tilsat lidt tylose. Perle kanten er lavet med royal icing


De lyserøde blomster har jeg fundet inspiration til på nettet. De er ultra tynde og fine. Helt perfekt til en prinsesse .