En blog om mit kreative univers

mandag den 22. marts 2010

How to make Cupcake wrappers

Jeg skrev her på bloggen for et godt stykke tid siden at jeg ville lave en how to do på cupcake wrappers... Det har jeg så fuldstændig glemt alt om !! Ja jeg indrømmer gerne at jeg er et ret glemsomt menneske. Til tider... altså en gang imellem !!


Men heldigvis har jeg mennesker omkring mig der er så søde og flinke, at de minder mig om de ting jeg glemmer. Og der var også en venlig sjæl der mindede mig om de her søde cupcake wrappers :-)

Så jeg har prøvet at lave en nem lille how to do. I skal endelig stille spørgsmål hvis der er noget i er i tvivl om. Men de er nu meget nemme at lave.
Du skal bruge en lille saks, en pakke kagepapir med blonder. Her er det en str 28 cm i dia. Der bliver 3 wrappers af et stykke papir. Hvis i kan finde en str større er det noget nemmere, for de giver 4 wrappers. Du skal også bruge en giftfri lim eller en lille hæftemaskine.

Mål op og klip papiret i 3 (4) lige store dele. Klip blonden fri. Jeg klipper gerne ca 3-4 mm kant med. Det er giver det pæneste resultat syntes jeg.


Kom en lille bitte mængde lim på den ene ende af blonden. Men ikke for lidt lim. For så springer de op igen.
Saml den. Husk at vrang siden skal vende ind.


Her ses en der er hæftet med hæfteklammer og en der er limet sammen. Det ser pænest ud med lim syntes jeg.


Jeg håber i kunne bruge ideen. Muffins og cupcakes bliver helt og aldeles meget finere at servere med en lille blonde sag omkring sig :-)